bakkus.blogg.se

2014-08-25
20:50:20

25 augusti 2014

Kanske inte har skrivit det tidigare men Momento har flyttat nu och inte till lisö i nynäshamn. Kan ta de hela från början. Jag fick ett sms av Madde för ett tag sedan att Momento inte kommer finnas kvar en längre tid, att han ska avlivas, jag har Ingen aning om varför o si och så, la mig inte i det. Det är ju så känsligt redan.Några veckor efter det skrev hon att de hittat en lösdrift i lisö! Va glad jag blev men jag skulle inte kunna fortsätta då, tar evigheter att åka dit osv (jag har ingen bil heller). Men sen efter de hittade de en stallplats i lyckeby gård som ligger i vendelsö, jättenära där jag bor. Eller jättenära ska jag väl inte säga, kan promenera dit men tar ca 45 min då, busshållplatsen är nära men de där avståndet från hållplatsen till stallet var liiiite längre, ca 3-4 km.
Hälsade på i det nya stallet idag, Momento flyttade i lördags. Var 3 stall, hänger ett par islandshästar där tydligen :) Momentos första dag blev ingen vidare, han blev jätteglad för de gröna gräset som ingen hade rört men hans nya "kompisar" gillade honom inte så värst och gick på attack. Nu får gubben gå själv i en stor egen hage men han klagar inte. Massa sällskap av rådjur, harar o smådjur. Han fick dock hårda smällar av kompisarna, överallt, mage, rumpa, has o ja lite fler men de värsta var hans bakben som svullnade upp så vi travade lite (red ej) och han visade lätt hälta :/ De går nog över snart, han verkade pigg och väldigt tittig. Så mycket nytt!
 
I  helgen hade jag mycket tid hemma, laddade ner photoshop cs6. Jag är skitdålig på att redigera, tycker de är tråkigt. Roligare är att få kasta in massa penslar och rita eget som bara blir piss. Egentligen fult, lägger första biten av ritandet fullhjärtat o satsar men efter 10 sek tröttnar jag och klottrar resten haha. Är för lat, gratis penslar är min bästa vän i photoshop.
Här kommer lite slarvbilder.
Behöver jag förklara? Min kille o hans bror spelar LOL hela tiden, dessa är deras gubbar osv osv. Gjorde den för jag inte kom på vad jag skulle rita och la ingen tid, eller jo gjorde om drakens hand flera ggr. Missnöjd!
Caimona, min första sköthäst. Tog en bild o rita av, gjorde lite havre omkring.Tänkte göra fin bakgrund men orkade inte.
Såhär ser de ut när jag testar de nya penslarna.
Här var min plan att göra en kluddig gubbe.., de blev ju ingenting. Blev så oseriöst när penslarna inte fungerade som jag ville (för att jag ritade gubben med moln -.- ) allt sket sig o jag bara kludda omkring. testade även lite nytt på slutet
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: