bakkus.blogg.se

2014-07-11
23:20:00

11 Juli 2014

Fredag! och vad betyder det? Jo dags att rida Momento och jobba lite på banan, tjohej!!...
Men nej, jag har planerat denna eftermiddag, mina två vänner Issa och Anna följde med till stallet och fick träffa gubben. Han var tydligen jättelik Musse, en häst från ridskolan vi red på tillsammans i. Men jag vet inte om Musse stod på ridskolan när jag började.. så Anna blev helt förälskad i Momento hehe.
Jag tänkte såhär, vi 3 är från samma ridskola och vanlig skola haha de är några år äldre än mig, så de skulle få hålla en lektion för mig på volten. Momento är som sagt, väldigt seg. Kräver mycket driv för att få ordentlig skritt och framåtbjudning men man får inte använda för mycket skänklar då han till slut blir skänkeldöv! Mer spö än ben, och han lyssnar inte alltid på allt så ja, ponnyfasoner i en storhäst :) Inget fungerade förra fredagen när han testade mig i allt -.- suck!
 
Aja, dagens lektion av mina damer, toppen! Ska tänka på att bli rakare men ändå sitta tyngre i sitsen, skänklarna hamnar på rätt ställe (blir lite långt bak då jag ridit Bakkus mkt, islänning) och lite annat skoj. Fick en uppgift av ägaren som sa att jag gärna får rida på banan mjukgörande då han kändes stel igår och då skulle ju denna lektion vara perfekt!
Vi tog in honom, hittade inget grimskaft denna gång men en grimma (hur lyckas man??) så ledde i en lila grimma utan skaft haha. Väl i stallet så borstar jag halsen och tittar ner, vad ser jag då, jo hans vänstra sko är av!! Men fa faan då Momento, varför har jag sån otur varje gång med dig?!
Happ bara att suga ihop och göra det bästa av situationen och borsta, gå några varv på banan och sen ut i hagen igen. Så bra dag var det i stallet. Nu hade till och med en bit av hoven gått sönder och som ni läst tidigare så älskar han att gå runt i rödleran (bäck med kopparfärgad vatten/lera) som säkert har fått båda skorna att lossna. Ägaren vet om detta och hagen är verkligen hemsk, härlig men hemsk på samma gång. Nu är jag arg och irriterad, mest ledsen. Hon sa nu i alla fall att jag har 2 dagar att ta igen (känns lite som ridskole-tiden när man avbokade och fick rida igen) jag har bara haft sån osis :(
 
Bakkus börjar gå mot bättringsvägen har jag sett, han kan få promenera lite längre sträckor och bara det lilla gör mig glad. Kommer åka ut till honom och hälsa på, kanske ta en promenad, fota och pussa på mulen <3
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: