bakkus.blogg.se

2014-06-02
21:48:00

2 Juni 2014

Hejsan!
Inget roligt om Bakkus, han går till vet på återbesök lite så och då för shockwave behandling. Jag är inte så himlans duktig på "häst-medicin" men fick det beskrivet av min vän att de är ett slags stötsvågs behandling. De ska  underlätta läkningsprocessen. Jag hoppas det, blir bara deprimerad av att inte ha någonstans att vända mig till och träna upp mig. Jag brinner inte för gym, jag har perioder men mottot never give up-pumpet på gym finns inte hos mig, däremot finns den på hästryggen.
 
Jag kollade på lite trickträning och blev så sugen  att spendera en heldag med B och lära honom buga. Han är duktig, gör ju allt för en godisbit. Men när jag läste på idag så förstod jag den rätta metoden. Jag har alltid gjort det utomhus med lilla B och dragit bak handen mellan frambenen. Inte hjälpt honom med att dra bak ena benet eller nått men han är duktig som attan!
Här är beviset, men två sommrar sen tror jag. Man ser hur han kämpar och gör. Men tänkte iaf träna och buga honom ordentligt..o så kom tanken tillbaka. Juste..han är sjuk och får knappt promeneras :/
 
Kan ju säga att jag tricktränade rätt på ridskolehästen Vera på Ågesta. Var skötare på henne när hon kom 2007, sen slutade jag men hon är fortfarande min absoluta drömhäst. Hennes personlighet är som Wanya och Caimona ihop.
Lång historia kort. Caimona var jag skötare på tills hon gick bort, hon var världens snällaste tjej. Wanya var jag skötare på också tills hon gick bort men hon var motsattsen, en riktig bitch att ha med. Gjorde man inte som hon ville sa hon ifrån på skarpen (biten lr sparkad)
Vera är en diva/bitch. Hälsar man på henne på fel sätt så vänder hon boxen upp o ner och lektionen går åt skogen då hon biter tag i bettet och vägrar ställa sig. Men jag älskar hennes personlighet. Nu vet jag EXAKT hur man får henne på plats! o de tänker jag inte avslöja, sen tror jag hon vet vem ja e eftersom jag va skötare o dittan o dattan.
 
Strunt samma nu blev de en massa text iaf. MEN vera lärde jag att vinka, petade på benet och hon lyfte o vinkade, båda frambenen funkar. Bakbenen är det samma, hon vinkar där med. Försökte buga med henne i boken men de är alldeles för trångt men många av mina fd stallvänner vet att hon kunde. Har massa gamla bilder när hon gör allt på kommando :) Och sen lärde hon sig puss. Visar man mycket respekt till damen, då ger hon det tillbaka. Så funkade Wanya med.
Med andra ord, jag gillar ston!
 
Btw, bytt logga :) pill i photoshop hihi.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: