bakkus.blogg.se

2014-05-19
21:10:00

19 maj 2014

Red Bakkus efter 4 veckors uppehåll av att han varit halt. Men under den tiden har fam. R satt igång honom med skritt, trav och lite galopp. Så idag när jag kom tidigt ut till stallet träffade jag ägaren Miriam, vi pratade om stallets hästar och att vi båda är dressyrmuppar :) och att lilla B är knepig att rida. Världens snällaste men svårt att hitta knapparna på.

Jag vill inte passa på honom för det är vad han lättast gör när man ska öka till nästa steg. Därför lägger jag alltid trav på honom. Bestämde mig för att rida på volten och Miriam kom ner och gav massa tips. Hon har tidigare ridit mycket quater hästar och jag på många halvblod under min ridskoletid.
Tillbaka till Bakkus "knappar". Han går jättefint i skritt och jobbar man med honom (som jag gjorde idag efter alla tips) så blev han väldigt rörlig och böjbar i alla håll. Jag red mycket serpentiner och halvhalter. I traven kan han gå fint om man verkligen sitter till och talar om att nu är det trav, inget annat! Håller han huvudet nere så får man en väldigt mjuk trav men de gäller att fortsätta hålla honom stadigt i form annars blir det spring.
Lite trav blev det och någon galopp med långa tyglar i mitten på rakspår. Blev en jäkla spöregn under ridpasset men de trottsade vi. Nöjda blev vi båda.
 
Lilla B är ganska tjock för att vara islänning, han är mer som en vanligt russ runt magen hehe men världens sötaste grabb. Slänger upp bilder senare :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: