bakkus.blogg.se

2014-11-25
18:06:37

Farfar Bakkus

Nu har det hänt en massa små men roliga saker som jag vill dela med mig av! Finns en grupp "diskutera islandshästar" på facebook och där lägger en del upp sina bilder på sina pållar fast med störande saker som de vill att man ska trolla bort. Jag tog den uppgiften till en tjej och det var länge sen jag redigerade bort saker från bilder. Jag lyckades rätt bra och hon blev helnöjd :) Ett litet tag senare mailade hon mig en bild på sin jättefina första avkomma på tävlingsbanan men hon frågade om jag kunde ta bort konor och tråd. De är lite mer utmaning men jag ger det ett försök. Killen trodde inte att jag skulle lyckas för konorna är rätt stora och täcker ganska mkt. Idag gjorde jag det iaf! Den svåraste biten var kontoppen som täcker benet. Vi pratade lite däremellan och hon berättade om sin gård i Göteborg som hon och närstånende byggt upp själva. Jättefint, vill gärna ha en egen gård med men i Stockholm är det dyrt..jättedyrt, bara att drömma vidare. Får ta o skrapa lotter haha.
Hennes häst heter Tildra från Bäckevarv.
Här är förebilden, ni ser att ena konen täcker lite av benet.
Och så efterbilden :) Jag är nöjd och ägaren blev jättenöjd hon med :D Hennes namn i hörnan då. Som en liten belöning får jag provrida denna vackra islänning när jag besöker Götet, inte varit där på 3 år men de är dags!
 
En annan rolig sak om Bakkus är att jag såg, även på forumet, att en Susanne hade skrivit en komentar. Förut så hade jag fått höra att Bakkus från Ånsta fick en avkomma innan han blev valack såklart och jag tog den stora uppgiften och letade som en tok. La upp ett inlägg på forumet men ingen hittade något på WF, jag kontaktade SIF (Svenska islandshäst föreningen) hingstavdelning och frågade om de visste något. De gav mig ett svar på vem ägaren var. Avkomman heter Milla från Bänkås, och har kollat på facebook och trott mig hittat henne men inte vågat kontakta. Men då skrev hon Susanne en komentar på ett annat inlägg och jag hörde av mig. Tänkte höra med Bakkus familj om det var okej men glömde det. Susanne svarade och blev jätteglad att jag gjorde det, hon bor i Sundsvall men inte bara det. Bakkus är farfar också :) Milla har en avkomma också som heter Vissla Pinsdotter från Ön. Hur kul är inte det?! Nästan ett års letande och fick svar på allt nu. Även om Bakkus inte är min häst så är han en stor del av mig. Vi ses inte varje dag eller varje vecka men har en otroligt bra kontakt med hans familj, de har gett mig förtoendet att få vara med honom. I snart 3 år, så länge som de har ägt honom, har han varit min med :) Säger att han är min med hehe. Men är jätteglad att jag har nått till Millas och barnbarnet Visslas ägare :D Nu gäller det bara att få åka och träffa dom. Familjen..bus? haha alla har olika namn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: