bakkus.blogg.se

2014-11-09
16:27:00

Finfina Dustan

Var ute tidigt idag (tidigt för att  vara jag) runt 10-tiden. Var världens dimma och den hade inte lagt sig efter 5 timmar i stallet heller. Men Bettan frågade om jag kunde ta deras pålle och nu förstår jag varför, hon fyller ju år! Grattis Bettan! Var lugnt och mysigt i stallet. Lindas skåp såg ut som en bombnedslag så fick gräva ett tag för att hitta mina vantar haha, mockade, packade hö, alla foderhinkar osv osv. Linda hade sällskap med sig av hästälskande barn hehe så de fick hjälpa o borsta Stardust, fast hon är redan så otroligt ren. Visst hjälp av täcket men hennes päls är to die for! Den är alltid glansig och lagom. Ingen vinterpäls så hon fäller heller inget man kan nästan spegla sig i den. Lite lera på benen men ett drag av den mjukaste borsten så blev hon ren o jag skojar inte. Hjälpte o hålla Tinkis till Linda när hon skulle spola benen men de är sååå läskigt tycker tösen. På vägern till stallet tänkte jag på Tinkerbells namn: Tinkan, Tinkis, Tinkywinky (teletubbies) Bella, Bellis, Rebell haha ja allt möjligt.
Red med hackamoret, och hon fungerar så bra på allt. Jag är såld på Dustan. Skrittade runt sommarhagen, hon såg nått spöke men de var ingen fara. Har märkt att jag slappnar av mer nu på henne. Blir alltid lite spänd när jag rider någon ny häst men nu skönk jag ner i sadeln och verkligen satt där. På banan efter uteritten och shit vad fin hon är!!! Jag skojar inte asså traven, galoppen allt, hon lyssnar så bra och jag gjorde en galoppfattning från skritt (det var 100 år sen sist) och bam, hon tog den och skön galopp har hon. Va helt fantastisk :) Hon blev lite grinig när Tinkan kom för nära men Brá var inga problem. Traven på dustan var skän att sitta i men vad jag fick spänna magmusklerna för att sitta  bra haha, vill ju inte sitta som en hösäck utan måste träna upp mig.
Stardust gillar jag verkligen bara mer och mer <3
Tinkerbell var skitig :) får se om hon rakas eller inte, jag vill att pälsen ska va på så kan man anpassa henne, som stardust.
Kul att jag nästan bara får bilder på Stardist när hon ser sur ut haha ajaa
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: