bakkus.blogg.se

2014-10-31
19:00:48

Stardust

När jag var ute hos Paleja för sista gången göförra torsdagen så träffade jag Jennie på vägen, hon och hennes mamma är ägare på Stardust. De har själva haft henne sen föl och ridit in henne. Den hästen är den mest uppfostrade jag känner för att vara så ung. Om hon är 5 eller 6 år kommer jag inte ihåg men kommer ihåg hennes 3 årsdag när jag tog hand om Pedro. Redan då kunde hon stå helt lös ute utan att röra ett hårstrå. Vacker welsh com och lagom stor. 
Men iaf Jennie frågade om jag kunde ta hand om deras skatt igår och det gjorde jag. De har svårt att hitta passnde ryttare som sköter sin del och jag förstår det extra mkt då de har fött upp henne. Då vill man inte ha vem eller vilja som helst på deras häst. De Jennie sa värmde med, att hon sett mig rida och på flera olika och vet hur jag rider så hon litar på mig och att få den äran är verkligen värmande. 
Nu mörknar det fortare så vart svart ute, red på banan. Jäklar vilken fin häst hon är, red ca 40 min. Gjorde allt jag ville, ökad och kortad trav o skritt. Avslutade med låg och lång form, öronen var framåt hela passet. Vackra pärla, ser ut som att jag kommer ha henne fler gånger :)
Det var svårt att fota i mörkret haha.
Kommentar:
2014-10-31 @ 22:06:34
#1: Tamine

Varför var det sista gången på Paleja??

Svar: Paleja fungerade inte så bra med sina nya hagkompisar och fanns ingen tid att leta nytt stall så hon såldes till en tjej som har egen stor gård.
bakkus.blogg.se

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: