bakkus.blogg.se

2015-04-04
17:48:00

Dåligt samvete

Första gången jag åkte ut kommunalt till stallet. Yeey!
Mocka och fixa,märkte då att jättebebisen inte fått sin frukost kraft :( Höt hade han fått däremot så fick så dåligt samvete av det att jag inte red idag. Tänk om man själv inte skulle få en måltid men bara brödet till maten :/ inte så kul. Så jag packade dubbla matlådor så att de Inte går att missa till nästa gång! Emelite kom till stallet och vi prata på som glada höns om allt. Hjälpte till att mocka en box och packa hö till henne. Vi kom mitt i vårat snack fram till att hon har bott i exakt samma lägenhet som jag o min kille bor i nu :D och vilken skillad de har blivit sen dess, både i värdet och själva lgh. Vi har himmelsblåa väggar och en svart fondvägg (som inte vi valt) och på hennes tid var de beiga väggar utan fondväggen. Askul ju! 
Gick sen ut till hagen och kollade till att de hade det bra och myste lite. Tiden sprang fort om fan iväg, fick skjuts hem :) alltid trevligt, vi bor i stort sett grannar ;) Hade faktiskt satt larm på luren så jag inte skulle missa bussen.
Juste vi puttade ner en ny silage från loftet så det finns ett tag framåt. Men jäklar va trög palldragaren är! Sjukt trög och så får man putta försiktigt men med kraft för att få ner balen ett par 100 gånger. Pallen åkte ner också tyvär och tog en liten bit av väggen med sig men men.
Jag är en person som älskar sällskap i stallet, inte av för många men få..väldigt få som en person räcker hihi.
Imorgon är min sista dag med Wille tills Sanna kommer hem igen :) Då blir det uteritt och förhoppningsvis kan vi hitta en mysig runda föbi bommen utan att en säkring flyger av.
 
Äldre bild, är inte lika nöjd med kameran som innan, antingen skaffa nytt objektiv eller kamerahus :/
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: