bakkus.blogg.se

2015-04-03
19:08:00

Skritt under hagel

Lånade bilen av mina päron och hämtade upp mitt ridsällskap. det var jättetrevligt. 
Vi red ut först en ny väg till en bom, red runt den och då flög sällskapets säkerhetssnodd från ena stigbygeln av :/ jag var inte så smart att välja väghehe men Willmar skötte sig fint utan att gå emot. Han är väldigt försiktig har jag märkt när man rundar träd och stolpar att inte gå emot dom..oj så många gånger jag skrapat upp knäna innan på andra -.- 
Så vi vände tillbaka in på volten. Både Tudde (sällskapet) och Willmar blev på dåligt humör och hade knappt nån livslust haha. Willmar blev däremot jätteintresserad av en sandhög att pilla på. Och de är så gulligt för Willmar älskar verkligen Tudde och skulle pilla på honom hela tiden ute. Sen tänkte vi äsch vi rider mot näset och vände. Vi hade sjukt väder. Först sol, gick sms av mamma om hagel?! Tror ni inte de kom till oss då o världens hagel väder som sen blev snö och sist sol igen. Typiska aprilväder och vi båda blev blödäta på insidan av låren så de såg ut som vi pissat på oss haha. 
De roliga med Willmar var i stallet verkade han sur på mig (glömde moroten i hagen fast han fick den inne) och skulle vara bökig. När jag bad han stå still tex vid letandet av gummisnodden till stigbyggeom skrittade han runt och var sååå uttråkad så fick leda in han i bommen. Samma sak hemma, ville inte stå still så red rakt in i väggen haha o där tog de stopp. Men han är för jäkla fin och massa komplimanger fick han av stallfolket :D 
Vad jag gillar den klumpen. Hans humör är ju underbar <3
Måste koncentrera sig att se sur ut :D 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: