bakkus.blogg.se

2015-04-05
19:09:00

Utforskarna

Åkte hela vägen till och hem från stallet med Josephine som har Tudde :D
Detta aprilväder är inget att skämta om, så mycket hagel de vart denna helg är ofattbart. Först var det spöregn till stallet, efter all fix i stallet med hästarna och vi skulle ta ut dom då tittade solen fram. Äntligen lite solsken men sen på hemvägen blev det världens hagelstorm herreguud haha. Jag har iaf haft en toppendag! Det började kl 9 till 16 på em. Älskar långdagar i stallet, mår som allra bäst där.
Fikade under lunchningen med annat hästfolk och jag och en tjej hade så sjukt mkt gemensamt. Hon hade haft sin ponny på ågesta innan, gick på berga med flera gemensamma vänner och hon kunde en hel del om hästar verkade det som. Kunde hängt i fikarummet i dagar haha.
Willmar var ett troll i stallet och skulle böka sig med att vända i hopp om att de växer godis/mat från allas fickor..Väl ute på stallplan skulle han pilla på Tudde o dom två är så jeffla söta ihop. Tudde accepterar Wille på alla sätt o vis istället för att säga åt "öh hörru de räcker". Varje gång jag hoppat upp på honom har jag fått göra det från fel håll haha snart lär jag rida baklänges med.
Vi red som sist förbi bommen och utforskade vägarna. Var bra breda vägar med underlag som har en stor vändplan överallt. Vi travade en bit och det var som att Willmar och Tudde viskade till varandra "galopp!!" o så for båda sida i sida samtidigt i galopp. Haha vilken fart och båda saktade av i samtidigt men inget av de var vi redo på. Josephine fick verkligen se en annan sida av sin häst, en positivare och glädjefylld Tudde som en helt annan häst! Wille körde några fulingar och ökade takten i otid. Ba helt plötsligt börjar han trava och lägger in en kort galopp på det haha fast jag sitter som en hösäck med långa tyglar. Snacka om pigg och glad pålle ;) Fick låna ett långspö fast de behövdes knappast.
Jag tycker verkligen om dunderknölen. Han har humor, personlig och ändå så snäll :D
Kommentar:
2015-04-07 @ 19:32:20
#1: Linda

fina bilder!:D

Svar: Tack snälla du :D
Roja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: