bakkus.blogg.se

2015-02-13
09:16:01

Glad är jag

Ni hästmänniskor, ni vet den där känslan när man inte ridit på över en månad alltså jättelänge och så helt plöstligt efter en lååång tid sitter du på en häst igen. Den är obeskrivlig. Jag kände mig som ett barn liksom hur håller man tyglarna haha. Så igår var jag i mina "gamla områden" och  gosade med Willmar. Han är som ett enda gigantiskt russ men hur gullig som helst. Har sett honom sen han kom nät vi stod på tyresta. 
Var bäcksvart och halt ute så vi skrittade bara längst vägen och några varv på volten, dock var det för halt för mer fart :) 
Jag var däremot inte beredd att de skulle vara såå brett däruppe. Hade mina nyaste tighta ridbyxor och de typ tvingar ihop mina ben men på Willes rygg måste man sära en hel del haha. Måste hitta mina äldre ridbraller, så sköna som mjukisar. Att gå från en islänning (c-ponny) till en ardenner är ett ganska stor skillnad hehe. 
Han är en trevlig och väldigt glad häst. Jag ser fram emot att lära känna honom mot vår och sommar och att iaf jobba upp mig så omusklerad som man blivit. Detta ska bli roligt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: