bakkus.blogg.se

2015-02-01
22:03:29

Min första medryttarhäst

För att bloggen inte ska dö ut helt och hållet så kan jag ju skriva om lite minnen med hästar. Har fortfarande inte satt min fot i något stall, ridit eller klappat någon häst sen Bakkus gick bort.
Så nu ska jag berätta om min första medryttarhäst, Freyja från K..nånting. Minnet suger men har bara sagt Freyja i alla år. I alla fall så red jag på riskolan samtidigt och hade bestämt mig för att sluta där men övergå till medis. Kollade länge på nätet och så hittade jag Freyja, då hade jag bara ridit islandshäst på turridningar i Varberg, hittade annonsen lååångt bak men jag chansade o mejla.
Isabel som hade Freyja på foder, det var vinter och så mycket snö!! 2011 tror ja det var..eller nej 2010 måste de ha varit för 2011 tog jag studenten och de var då Freyja åkte.
 
Freyja var som sagt en islandshäst, jättefin fast hon var ibland lite stoig. Men övrigt jättetrevlig att ha att göra med, hon stod på lösdriften med Mirakel, Monstret, Charlie osv osv. Var inga problem alls att rida ut själv, vi hoppade någongång låga hinder och det var kul tyckte hon. Fick många dagar med henne, kunde vara uppåt 4 dar, de varierade. Isabel och jag blev och är fortfarande bra vänner. Jag visste inte om att hon var på foder dock. Jag tog över en fodring som Isabel hade för att slippa betala och de gick jättebra, gjorde allt själv och hade stenkoll.
Freyja hade lite knackig trav, den blandades med en till gångart så man kunde bara rida lätt på ett sittben. Gjorde man andra sittbenet blev de jättekonstigt. Red barbacka så ofta jag kunde, var så otroligt mysigt att galoppera på ängarna. Sista dagarna tillsammans gick vi ut till ängen och for runt som vilda (barfota, barbacka, utan hjälm och kjol) Jag gjorde alla möjliga ställningar med henne :) ramlade av en gång på våran tid tillsammans och de var just fotodagen. Vi stod helt stilla och jag satt på Freyjas rumpa med benen uppe på hennes rygg och hon betar men så betar hon vidare och tar ett steg åt sidan och jag trillar av i slowmotion hahaha vilka minnen. Freyja bara glodde och suckade typ.
Skulle gärna vilja ha henne själv men tyvär så kostar hon för mycket och är hos olika "ägare"  hela tiden.
Nu hade jag inte många bilder på oss tillsammans i USB.t men får nöja oss.
Några dagar innan Freyja åkte hem.
Var så fint vinterväder, 2+ grader och jag var typ överlycklig av det.
Ser att jag var utan hjälm på alla bilder hehe.. men utöver dom så har jag faktiskt hjälm! Detta var bara för Vinter/sommar foto.
Kommentar:
2015-03-13 @ 22:15:04
#1: Isabel

Åh vad fint! Såg inte inlägget fören nu :) dock så skrev jag på annonsen att jag hade henne på foder, det var jag noga med att påpeka då det inte var så lång tid kvar jag skulle ha henne :)

Svar: jaha haha var så längesen att jjag inte kommer ihåg :)
Roja

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: