bakkus.blogg.se

2015-02-05
09:58:09

Obehagligt

De är fortfarande samma status inom hästhästvärlden. Kikat på medis annonser och jobb såklart men de är dåligt om jobb nu. Hittat 2 jobb som passar mig och utifrån mitt cv/tidigare erfarenheter. Typ jobbat i flera butiker, flera restauranger osv så stresstålig är man. 

Men tänkte iaf skriva om gårdagen, då hjälpte min kille och jag hans kompisat att flytta möbler (en soffa i 3 delar) men iaf jag går ner till lastbilen och står på bakliften. Har inga nycklar till bilen så jag väntar på liften. Detta är i hökarängen. Helt plötsligt kommer en ung ful invanrar kille upp på bakgaveln och börjar prata o inspekterar vad som finns i skåpet. 
Han snackade jätte slöddrigt "vad är detta? Vad gör du, vill du ha cigg? Vem är din kompis (stod helt själv men sa "min kille") jaha var är ni ifrån?"
Skit många konstiga frågor och precis då ringde killen.
- kom upp till lägenheten
- näe.. Du får komma ner hit.. Sa jag
- jaha varför det?
- de är akut.. Viskade jag
Den här andra killen stod och fortsatte babbla "du var en ensam kvinna så jag unda vad detta är för kapitel!" 
Jag sa att de är obehagligt att han var där till honom. Då sa han "vill inte göra dig rädd men jag är arg, jag är förbannad"
Då kom min pojkvän ner precis med sin kompis och typ förhörde honom vad fan han vill.
Man vet ju aldrig om denna skumma kille går med kniv och får utbrott. Han skulle lätt sänka mig med sin feta kropp.
Vi gick ifrån honom och stängde o låste bilen då började snubben skrika "de är min gata!! Hallå jag äger denna gata! Jag är från västerort!" ja han var helkonstig. Pojkvännen ringde polisen då kollar han ut genom fönstret och ser att skumkillen försöker öppna skåpet på lastbilen. Men den var ju låst och han knata till tunnelbanan. 
Senare på kvällen skrev polisen på sidan att han blev omhändertagen.

2015-02-04 20:37, Ordningslagen, Stockholm
Farsta Centrum

Ordningsvakter har varit tvungna att omhänderta en stökig person i biljetthallen vid tunnelbanan.

Personen hade stört ordningen genom att skrika och gapa mot förbipasserande.

Patrull åker för att överta omhändertagandet.

Så sköönt! Han var så obehaglig att ha att göra med.
Btw så har vi fått igång Volvon efter 1 år som avställd ;).ska fixas för senare försäljning. Riktigt fräsch 940 lyxmodell med turbo. Den är champanjefärgad. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: