bakkus.blogg.se

2015-02-22
18:03:45

Super vårkänslor!

Åkte ut med Sanna till knasbollen Willmar. Hade med mig nikken dvs kameran och kände för att rasta den. När vi skulle ta in W hade Sanna morot med sig o vi ställde oss en bit bort. Han visste att vi hade morot men skulle spela svårfångad och bara flyttade ett steg i minuten som en piruett. Resten av hag-gänget kom till oss :) han vann den kampen och vi gick till honom istället.
Jag fick börja med att rida! Först när jag skulle hoppa upp vid stubben så ställde han sig nästa på den och kliade i hovskägget. Han såg ut bara klumpig men rolig ut, hoppade upp från "fel" sida :) Var ett par polacker som körde som galningar och bara glodde, hade ju önskat att Willmar kunde skita på deras rena vita bil ;) tog en liten klätterrunda. Bra att lära känna hans "styre", de var verkligen ut med handen och visa vägen men han är en jättetrevlig häst. Just idag var han superpigg! Red ner till havet och han ville inte stå still..provade en galopp och Sanna sa "han brukar stanna uppe vid kullen där" men han fortsatte hela vägen till en bom haha. Jag försökte få stopp på honom och tänka hur ska jag göra? Efter alla mina försök och jag såg bommen sa jag BOM! till Willmar och han saktade av som "jaha men jag vill ju springa, de är kuuuuuul". De hela var mer roligt i verkligheten :) Red sedan tillbaka till Sanna o hon fick hoppa upp och jogga av honom. Hon tyckte han var ovanligt pigg med men de är bara bra. Då märker man att snön verkligen töat och man kan börja jobba :)
Bildbomb!
Han är en sån jäkla fin häst! :D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: