bakkus.blogg.se

2015-07-05
08:14:36

Matvraket

Blev en kvällstur till stallet med Josephine som har Tudde för de var såå sjkt varmt under dagen. Hade bannemej 32 grader i lägenheten!! Asså hemma fast våran AC gick på full kareta och hade även satt isblock + extra fläkt på ACn så var det 29 grader som lägst. Hade också 45%  luftfuktighet hmma.
Iaf så var Josephines kille superschysst och kunde skjutsa oss dit och hem. Fick låna lite myggmedel av Josephine o satte de på mina arma, funkade skitbra! Vägen mellan hagen och stallet är myggriket och jag som hade t-shirt på mig hela dagen. Däremot satte sig en broms på W och han började trava och trycka in mig mot elstängslet så släppte honom. Den bromsen följde med hela vägen till stallet och jag försökte verkligen få dö påren.
Nu kommer jag inte på vad den vita hästen heter i stallet, Celona? Jaja ägaren till den pållen kom ut så vi blev tre på uteritten. Båda ville ta en lugn skritttur och för mig spelade de ingen roll, skönt med lite lugn efter all fartträning med W. Red mot Ekebyslingan och Willmar norpade blad och grenar hela vägen men ändå så hade han en bra framåtbjudning. Vi måste ha hörts från långt avtånd så som de brakade i buskarna från W..Tog en liten trav och då ville han springa ikapp Tudde som också var pigg. Höll in honom och sen la han in en kort kort fin galopp i Tuddes travtakt som var väldigt skön att sitta i. Vi var i Willmars galoppbacke o då måste man ju galoppera, efter de norpade han mat i trav.. Så hungrig häst! Men han gick på rakt spår hela tiden och lyssnade bra på tygeltagen :)
Väl hemma i stallet fanns de nästan inget vatten i hagarna. Den ansvariga från vattenveckan "tog ledigt" vilket man inte kan göra. Så vi var tvungna att fyllla upp dunkar med vatten, svintunga och åka allra längst bort i hagen för o fylla på. De är dock synd om hennes hästar som kanske inte får nån påfyllning alls. De är som att säga att hon skiter i sina hästar och alla andra. En dag utan vatten ska väl gå men Nej, tänk efter själv en dag utan vätska. Lekte därefter med denna söta hund som ville leka apport med en kotte som sedan blev söndertuggad :)
Juste, myggorna attackerade mina ben men inget på armarna.
Ska prova på att rida Tudde nån dag. Nyttigt att rida en skolad häst och en mindre skolad som är helt olika!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: