bakkus.blogg.se

2015-07-19
22:17:31

Nya dojjor

Nu har jag inte skrivit på ett tag men visst ändå har de hänt lite saker :)
I tisdags införskaffades en ny bil, en Chevrolet 2500 V8 med dubbelhytt. De är egentligen min killes drömbil (för studen) men den är stor och den kommer bli maffigare. Dundrar när den körs och stor som en lätt lastbil. Inte en bil i min storlek dvs men liiite har jag kört den. Så vi har varit ute på nätterna och meckat och brassat hela veckan lång.
Åkt en gammal skylift från 1989 har jag också gjort på landet. Den går lite knackigt när man är längt upp och då svajar hela korgen man står i, de mina vänner är obehagligt haha men en fantastiskt fin utsikt!
Hunden har blivit kastrerad och de blev nått fel med de hela så hans pung blev helt blodfylld, vinröd och stor som en handboll. Åkte akut in med honom för yttligare operation som gick mycket bättre. Han är så klumpig i tratten men älskar att bli kliad på huvudet, de är ju svårt med tratten på..o den har spruckit ett par gånger därav tejpen.

Idag var jag Willmar-vakt, han skulle få nya skor. Den bästa hovslagaren var ute som är så trevlig så. Fick lära mig ett o annat om skor o skoning. Jag har gått i tankarna på att bli hovslagare men alla utbildningar ligger så långt bort! Willmar var envis och la all sin vikt mot hovis och skulle knöla sig så gott de gick. Efter ett par timmar tröttnade han lite. Hade min mor med mig ut till stallet. Vi båda var imponerade över varmskoning. Såg så häftigt ut men doften av brända hovar var som bränt hår typ. Efter 3,5 timmar av skoning var det klart och han hade längtat efter hagen. Tudde stod och väntade in honom helt lycklig..och W efter gräset.
Tänkte åka ut till landet efter stallet men sl sammarbetade inte som jag ville, stallbussen skulle vara i västerhaninge 5 min efter att sorundabussen gått. Så typiskt och båda går varannan timme!! Aja så jag drog hem och städade. Insåg när jag vattnade grönskan på balkongen att hallonen hade kommit fram och de amerikanska blåbären som är stora som min tumnagel :D mums.

Ledsen Oden när jag ska ut.

Glad Oden när jag är tillbaka.
Så tufft att hon orkar sko så länge, de tålamodet och styrkan ger jag stor eloge för!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: