bakkus.blogg.se

2015-06-21
20:16:00

Piggelin

De var Willmar idag, en pigg och busig storliten häst. Hanna fick vara besökare idag (jag tycker alltid de är trevligt att ha med en person som sällskap). Blev uteritt då ridbanan höll på att röjas men de gjorde inget.
Red förbi bommen och på de breda vägarna. Tydligen har Sanna tränat mycket galopp där så de förklarar hans plötsliga galoppfnatt(ar). Precis efter bommen började han med att vända lite här och var, de gick inte att rida på rakt spår utan skulle bli kors och tvärs.
Kom till en vändplan, tänkte ja här kan jag trava runt lite.. W vänder rätt över och sätter galopp utan att jag var redo, försökte veja förbi Hanna men tur att hon fick agera stoppkloss. W skulle vara en liten klumpeduns och gå ner i dikerna för att komma in i skogen. De är rätt mycket häst att rubba.
I en annan galopp (utan kommando) så körde han ner huvudet och bockade! Jag trodde verkligen inte att Willmar skulle (kunde) bocka. Jag hamnade på halsen och tack och lov för att han har man så kunde jag hålla i mig. Hann tänka en halvsekund om jag skulle släppa och åka av för han var på väg ner i ett dike men Nej! Jag kravlade mig upp och skrittade hemåt. Han försökte med sina hyss igen tills man sa till han på skarpen och då gick allt som smör. Skrittade på rakt spår, ryggade när jag la spöt på bogen men han surade och vägrade se glad ut.
Svettiga blev vi båda två, mest jag. Min rumpa blev igen genomsvettig och ashårig!
Tack Hanna för utan dig vet jag inte vart jag hamnat :p (Bildbomb och inte vackra sådanna)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: