bakkus.blogg.se

2015-03-21
20:13:12

Flytten

Ja inte jag då men Willmar, inte så långt men i samma område :)
Blev en tidig morgon, gick upp kl 6 och såg på facebook att någon postat en bild på värsta vinterlandet ute, väckte killen för att visa och sen somnade om hehe. Fick skjuts av Sannas far, var supersnällt! Väl framme så fick Sannas crew packa allt och jag fick borsta stora bebisen. Planen var att han skulle dra "sina" ägodelar hehe. Allt gick som planerat och vi var tidiga just för att slippa den värsta trafiken vilket är smart. Jag fick vara huvudmannen, bokstavlingen med att springa fram till Willmars huvud och gå vid honom när och om de kom någon bil eller skrämsel. Såklart stötte vi på några bilister o få av de var idioter till förare. Vi var ett smart led, en bil bakom som var med oss o låg lite mitt på vägen med varningsblinkers JUST för att visa bilisterna bakom att sakta ner och varna! Men så ökade de farten när de var i höjd med Willmar -.- han blir lite tittig och trippar, jag vinkar med armen upp och ner men nä..riktiga trögon!
Över huvudlag gick allting bra, vi kom fram hela och friska, W la en stor skrik gnägg rakt i mitt öra..de var väl tacken haha. På tal om tack så hade jag och Sanna fått blommor och choklad av ägarna som vi räddade hunden på förra helgen :D hur fint som helst ju.
Willmar fick springa ut i en egen hage på direkten och oj vad fin han var när han sprang i snön. Utsikten var sjukt fin och att se han trava omkring..aah magiskt som en saga <3
Sen var det tillbaka och skrubba box, installera alla prylar på plats. Killen hämtade mig och vi for till Sorunda och hade lite trevligt tillammans.
Dagen i överlag var jättebra och självklart så ställer jag upp med det jag kan :) Jag behövde komma ut och stallet är det bästa jag vet. Jag mår som allra bäst där med vänner som har samma intresse. Tack för idag!
Kastar upp lite bilder, fast blir inte i superkvalité..
Sista gången i gamla stallet, glad att solen var framme och att de var vindstilla med vackert vinterland.
Heejdåå, mot nya äventyr.
Han skötte sig fint stora bebisen
Här gjorde han ett stort hopp som jag missade ..
Luftig trav
Utsikten
Kommer ännu närmare Bakkus familj och vänner så nu blir de en massa uteritter ihop
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: