bakkus.blogg.se

2015-09-26
18:49:41

Skutt skutt

Nu har jag haft Herr Willmar igen. Min plan var att bara skritta o mjukgöra men de var inte så mycket power i pållen.Hade Isabel på besök, jättekul för det var ett bra tag sen :D Willmar gjorde lite som han ville på banan och tröttnade fort. Så Isabel tog fram 3 bommar och så blev allt mycket roligare. Han genade för att komma över bommarna gång på gång haha. Allt jag gjorde var skritt och trav på långa tyglar mest.
Byggde upp ett litet hinder på ca 30 cm. De lägsta var 60 så bommen fick ligga snett ner och siktade in på mitten. Det var jätteroligt tyckte W men han förstår sig inte på tekniken helt och hållet.
Kommer i full trav mot hindret och steget innan bommen saktar han av, hoppar med frambenen och saktar av..men bakbenen då? Juste de måste också över, men  i skritt haha. Det var roligt och såg säkert roligt ut. Prövade ett par gånger men han ska tänka innan hindret och glömmer lätt sina bakben. Ett hopp av ett par stycken klarade han över Utan att smälla i bommen. Han fick långa tyglar och jag behövde bara säga "framåt" så kom han fram i trav och siktade sig in på hindret.
Duktig häst som lyssnar iaf :) och det blev mycket bättre på slutet. Ingen hoppstjärna direkt men ett lågt hinder är jätteroligt tyckte han. Efter det fikade vi och pratade om allt och avslutade med att mocka.
Bilderna ligger i oordning! Obs ocharmiga bilder.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: