bakkus.blogg.se

2016-04-16
14:40:16

Kort men bra träning

Regnade ju lagom mycket idag. Med min intesåsäkrabil *host* och dens friktionsdäck så gled man lite så fort det var vattenpölar. Låg mellan 90-100 på motorvägen men lite läskigt var det. Väl framme så stod hästarna på bete men tillfälligt för träd höll på att eldas i deras gamla hage. Pytla var väldigt trevlig att ha att göra med. Planen var att rida över till andra sidan vägen där jag red ut med Tudde sist men så långt kom vi inte. Bara nästan till vägen. De har satts upp tillfälliga hinder som va skitläskigt till en början, efter 5 min undersökning så var det lugnt. Sedan sprang de över gråa rådjur och Pytla blev stel som en pinne typ "shit shit shit jag finns inte" när de va över va de lugnt. Sen kom vi fram, eller 10 meter ifrån vägen och hon blev stel igen. Aldrig i livet att hon går över. Hon tittade runt överallt men lite nyfiken på va som finns där. Efter tio minuter tänketid så kom de en bil. Tänkte va bra då får hon se de med men såklart skulle den in på vägen vi stod på. Fick vi vända om och hon börja trippa på tårna. En fin tölt blev det men stressig. Tills vi kom på "hemmamark" igen då kunde hon slappna av. Överlag tycker jag att de gick bra. Nyttig träning som jag ska fortsätta med :) 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: