bakkus.blogg.se

2017-04-05
20:50:49

Biten

Säkert glömt att skriva inlägg. Men efter jobbet drig jag till stallet. Borstade bort halva Jökla 😳 fäller något fruktansvärt! 

Banan idag, började med skänkelvikningar och öppnor o slutor. Inte de lättaste men ville få henne lång o låg. Hon var lite spänd. Nu har jag hittat den perfekta längden på stiglädrena 😁 körde mest långa tyglar på mjukgörat. 
Tänkte travträna men hon valde att galoppera så blev galoppträning. Jökla har svårt att galoppera hela banan runt för i kurvorna blir de så snävt. Men idag fick hon vända snävt och lutade som en mc men hon galopperade. Och vi lyckades galoppera hela varv och även på volter. Lite korsgalopp kom men så länge hon galopperade var det bra!! Jättenöjd! Höger är hennes lättare. Vänster är svårt!
Efter ridnigen så trickade vi. Buga var hon jätteduktig på, gick ner hela vägen. Blev en liten miss i allt o hon råkade bita mig i fingret istället för godisbiten. Så jag blödde som en gris 🙈 jökla förstod att hon bet fel o vart jätteförsiktig sen :) vågade inte ta nästa godisbit med ett nafs utan jag fick placera den under hennes mun så tog hon den. Blev som en gammal isis, lugn o fin. 
Så fort hon kom till hagen så rullade hon. Bra arbetspass 😊👏🏻

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: