bakkus.blogg.se

2017-03-24
13:29:06

Vildsvin

Idag red jag mee M igen. Vi tog en mysig skogstur men mitt i hela skogsturen så stöter vi på ett enormt vildsvin mitt på ljusa dagen!! Man var lite tanklös. Vad gör man? Alla bör ju veta om att suggor är livsfarliga om de attakerar. Men denna bjässen sprang bort. 

Är de så att ett svin skulle gå till attack så lär ju hästen skena bort. Bara att hålls i sig och åka med antar jag. Är man själv och promenerar ska man klättra upp i träd. Svin är nästan blinda men hör o luktar väldigt bra och så skenattackerar de. Dvs de springer allt vad de kan mot en och nitar meter ifrån en. 
Efter traumat 🙄 så hjälpte M mig med vad jag kan träna på för tölt. Samla ihop Jökla, rund i skritt som ett böjt spår sen krama om med skänklarna och driv men får inte kasta upp huvudet som hon vill. Vi fick till ett par töltsteg från skritt. Ska bli roligt. M är så duktig! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: