bakkus.blogg.se

2017-05-09
13:39:41

Lugn-Storm

Vad hände med moder natur 😳🔫

Kommer dit, lite halvsol och relativt små snöflingor. Rider ut i skogen. Jökla får nån knäpp o blit superpigg o vill bara galoppera hem. Bromsen var tyglarna, skänklarna hade jag så långt ifrån som möjligt för rörde jag henne flög hon. Släppte jag tyglarna satte hon galopp. Visst vi träffade ett rådjur men hon vsr pigg innan de. Jag pratade högt med Jökla så "odjuren" skulle höra oss i förväg 😅 min största rädsla vid ridning är att träffa på ett vildsvin som attackerar 😳🙊 vad gör man? 
Lät iaf Jökla galoppera i uppförsbackar för de ville hon. Väl hemma gick jag in på banan och jobbade henne. Lika pigg där.. hon var så motvillig att jobba. Skulle bara kolla omkring o vad vet jag. De började bra i skogen tills hon fick en knäpp som förstörde allt. Rödtotten. 
Juste, vädret. De började hagla mer o mer. Sen snöade stora flingor. Mer o mer. Marken blev vit med. Undrar om det var varför Jökla fick en knäpp? Eller om hon är liks paranoid för odjuren i skogen som jag 😅

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: