bakkus.blogg.se

2015-01-08
20:12:32

Mobilspel

Nu när terminen kommit igång så följer jag ofta med killen på hans jobb i limousinen. Skoja de är ingen limo men har alltid kallat lastbilen för den gröna limousinen :) Iaf man blir lätt uttråkad om inget roligt jobb dyker upp, då är de tur att ha sin android med sig fylld med spel. Dock har jag jättesvårt att veta vilket spel som är roligt. Tröttnar rätt lätt.
Hade en period där jag spelade Candy crush saga som alla spelade förut med. Det var roligt men inte när man var tvungen att vänta timmar på att få ett nytt liv. Nu sitter jag på nivå 95(?) nånstans där. Inte spelat det på ett bra tag.
 
Men nu ni har jag hittat de perfekta spelet för mig. Visserligen laddade jag  ner de för 2 år sen men spelade för fort så blev klar med alla nivåer och de fanns ingen uppdatering. De är inte bara ett spel utan flera. Några påminner om de andra men de är olika banor :) Spelen är bra hjärngymnastik också!
Spelen är (alla bilder lånade från google)
- Can you Escape
- Mahjong
- Endless Escape
Detta är "Can you escape" och de går ut på att komma ut från dörren/hissen genom att hitta ledtrådar i rummet samt knäcka koder om det finns.
Mahjong känner väl alla igen.
Under är "Endless Escape" där måste man vara smart. Knäcka många koder, kan vara allt från matte till färgkoder. Denna under hade jag svårt att lösa så killen gjorde den. Där ska man ändra färg på kuben genom att kolla på färgschacket på vänster.
Oh bilden ovan hade jag grova problem med. Nötat som bara den! Tänker inte avslöja hur jag knäckte koden men man måste använda sig av ledtrådarna. Har ni tips på andra roliga spel så skriv en kommentar!!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: