bakkus.blogg.se

2015-06-14
21:08:00

Småttingar

Dagen såg ut såhär, Issa skulle till Felix och jag hade W. Dock så har någon snubbe krockat in i Issas bil så dn pajjade helt och våra bussar går varannan timma. Så jag lånade päronens bil och körde åt båda hållen, först till Felix.
Blev inte många bilder på Flexen men däremot på kattungarna!! Dom är 6 veckor och jag vill ha dom alla! Ååh va söta. När Issa hämtade Flex(Felix) så ser jag stallkatten komma helt dygnsur men så nöjd. Hon hade fått 5(?) kitties och tror ni inte jag fotade. Ofcours! Efter de fått mat av mamman kom de i en flock till mig och hoppade upp i knäet, klättade, lekte ja allt. Mamma katt hängde på och kurrade. Den gråa och gråfläckiga är mina favoriter, fläcken var modigast och kom först och följde efter hela tiden. Pappa kollade lite på bilderna och blev sugen på en ny katt efter Sotis. Bildbomd och var beredda på sötdöden!
Efter allt detta var det dags för Willmar, han var inte lika harmonisk att rida som Felix såg ut som.
Red på banan och provade barbacka för första gången på honom. Jag fick ta ett litet sats från pallen(!) haha ooh kände mycket bredare att sitta barbacka än med sadel på honom haha. Han är och var inte så pepp på banan fast Issa la fram en bom. Han skulle jämt klumpa sig över den, gå sina egna vägar, tvärstanna längst staketet osv. Jag fick ta med all min lilla kraft för att få han att göra som jag ville och Issa som skulle hålla en lektion.. ja de gick inte som planerat. Vet inte hur länge jag kämpade men helt genomsvettig blev jag iaf och Willmar såg lika blank ut som innan. Fast ett tag under den tiden så lyssnade han på framåtbjudningen men då laddade han upp sig för ännu mer djävulskap. Han är en Knöl men en söt och snäll sådan. Jag var nära på att glida av ett par gånger just för hans vändningar. =))
Inga charmiga bilder får ni, min sits suger och hela ekipaget ser ut som skit. Jag ser ut som en liten prick på honom. Han hade säkert roligt me o slippa undan. Jag gick ju ner 15kg förut och har inte inhandlat ny ridutrustning, därför ridbyxorna är så säckiga.
 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: