bakkus.blogg.se

2015-05-03
20:32:00

Två stall på samma dag

Träffade Madde som hade Momento (min fd medryttarhäst). Hon har skaffat sig en ny pålle efter ett halvår o lite till. En jättesöt dölekorsning vid namn Kimson, men omdöpt till Alfons hehe. Han är bara 5 år men cool och går med på det mesta. Vi gick bara en promenad men snacka om miljöträning. Det är en crossbana och skjutbana som grannar till stallet  
Han hade tappat en sko och efter alla hemska bilder man sett om de så letade vi snabbt upp den.
Därefter åkte vi till Willeman och försökte gå en promenad men han skulle knuffas och buffas fram till gräset hela tiden.. Ja kärleken går via magen på honom. Vi kom ca 10 meter, det var ständig dragkamp haha. Han var liiiite knölig så han kom på min fot. Inte så värst skönt men de blev inte världens svullnad :) jag menar ett ton på foten är rätt mycket och gympadojjor hade jag. Lät honom beta för jag tappade orke haha och han gick ner i diket där de va massa gräs och han åt i rekordfart.
Summan av dagen, kort men trevlig. Var precis vad jag behövde. En vän och hästar :)
bokstavligen gick han ner i diket och försökte nästan komma över stenmuren men insåg att de inte gick. Hungrig Willmar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: