bakkus.blogg.se

2016-04-08
18:31:48

Red Thunder - läromästaren

Provritit Tudde för första gången idag, han får än så länge ligga under samma kategori som Willmar eftersom de stod i samma stall innan o vart bästisar.
Josephine hörde av sig förra helgen, vi har inte talats vid på flera månader utan anledning men så planerade vi att ses. Meningen  var att jag skulle ta Pytla och rida över till hennes stalll men så blev inte fallet efter ett par dagars planering.. Men de var ändå inga problem. Blev istället att jag fick testa på Tudde :D Vi har haft pratat om att jag skulle rida Tuddeliton många gånger långt innan Willmar flyttade till och med men så har de aldrig blivit av haha.
Eftersom en stor miss och olycka hände i Tuddes stall i förrgår kväll som aldrig ALDRIG får hända hände..så blir de väldigt fel i hästarnas kropp och psyke. Blev mys i stallet, fick göra saker på honom som han tydlig aldrig accepterar haha efter det när jag red honom, blev ett dressyrpass så sökte han sig bra ner redan från början (lite halvsvårt också tydligen) :) och de Josephine har tränat på senaste tiden var galopp på stor volt och han skötte sig suvuränt!
Blev mycket vänstergalopp på volt från skritt (som på senaste tiden varit svårt) och nån volt på höger från trav. Tror Tudde känner av människor vad de är för typer för han lyssnade jättebra på hjälperna. Kom åt lite med skänkeln och han började trippa lite. Han är en fd ridskolehästm hopphäst och dressyr så han är verkligen en allround häst! En läromästare med andra ord och de är de jag saknat sen jag skaffade medryttarhäst. En som kan träna upp mig och jag får påminna mig själv om vissa saker. Pytla är ingen dålig häst såklart, hon lär mig hur en islänning funkar, jag är dålig på tölt därav små små steg fram. Vill ju inte förstöra det hon kan men samtidigt är det jag som rastar henne så hon får göra lite annat än att gå i hagen :) Ge och ta!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: