bakkus.blogg.se

2016-02-28
22:10:00

Fröken pigg

Fröken pigg var Pytla dårå. Red ut i sällskap med Vösk och Krit Hon vart superpigg! Så fort vi ökade tempo till trav kom vårkänslorna fram och de gick undan. De vita fick rida i bredd framför mig för att agera bromsklossar. Pytla höll på att slingra sig för att hitta en lucka mellan de vita så hon kunde springa galet. Men jag jobbade med att styra in henne i rumpan på dom..och gjorde halvhalter men de lyssnade hon knappt på. Hade jag ridit själv vet jag inte vad som skulle hända. Två gånger tappade jag kontrollen över henne så där tog jag tag i ena tygeln så hon fick snurra runt och gjorde halt. Efter en timmes bråk och spring i benen skrittade vi 30 min hem och den sista biten jobbade hon jättefint.
Jag tycker verkligen om Pytla så jag ska försöka komma ut lite fler gånger och rasta henne. Hon behöver röra på sig! Jag har fått skön träningsvärk efter det..hehe
 
På söndagen (idag) kom jag ut på eftermiddagen. Volten var bokad med lektioner så jag red bakom Eknäs i backen. Issa var med och fotade. Hon var inte lika pigg, tränade på halter och halvhalter. De lyssnade hon bra på, jag måste bara lära mig själv att bättra på sitsen och drivet på islänning. Ska kolla massa klipp och läsa på lite.
Köpte ett träns till Pytla också, med bling på pannbandet och nosgrimman. Hade tur med priset, kostade 699kr original, stod 50% rea = 350kr men jag betalade bara 175kr! Alltså så billigt! Och så fint. Vill så gjärna att Pytla ska stanna kvar så jag ska göra mitt bästa för att träna henne och mig själv och hjälpa ägaren.
Jag är så trött nu.. i morse frog vi först till Issas medis Felix i värmdö, efter det Pytla och efter det till Södertälje ridskola och kollade på dressyrtävling. Var en satans vacker häst som jag inte kunde släppa blicken ifrån..
Skämt åt sido, alla i stallet skämtar om pigga Pytla, tom Issa sa i ridhuset på dressyren "hur skulle detta gå med Pytla hhär inne" "Galant, efter ett par hundra varv i 180km/h" ;)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: