bakkus.blogg.se

2016-02-16
21:39:00

Testa på

Jag har Pytla varje lördag o söndag så i lördags när jag red passade jag på att rida ut själv med henne för att veta hur hon är ensam. I början testade hon mig med att gå sicksack på vägen för att vända hem men bestämt nog så dig hon rakt fram.
Jag provade på alla hennes gångarter då, red mot härringe och vände. Gick bättre än förväntat. Testade som sagt alla hennes gångarter och tölten var ju helt magisk! När jag vände hem finns en bra backe för en liten galopp, jag förstod att hon ville hem så hon satte nog en lite högre växel. En snabb men jämn galopp, blev lite stark vid inbromsningen men hon lyssnade. Sedan lite trav och de kändes bra, måste säga att hon har en bra trav med och inte knackig som många tror att deras trav alltid är.
Måste påpeka att hon fäller tonvis med vinterpåls nu så de är piggborste och ryktskrapa som gäller på damen Röd.
I söndags på alla hjärtans dag var bokad med Issa. Först åkte vi med henne bil till hennes medis Felix och fotade. Sen bytte vi bil till min (jag har köpt en bil!!) åkte till berga nbg och besökte kossorna och kalvarna. Så söta :)) efter det till Pytla. Dock hade mörkret börja komma ikapp så bilderna blev inga bra på mig. Red bara fram och tillbaka i en backe bakom stallet. Det var middag för pållarna så hon ville bara hem och var lite bångstyrig och bråkig men efter mycket om och men så blev de bättre. Sen förstod hon väl hemma när Krit och Vösk sprang runt på volten att de inte var så brådis till maten. Men Pytla är världens gosigaste pålle.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: