bakkus.blogg.se

2017-02-03
14:06:29

Nöta nöta nöta

Igår och idag hade jag Jöken, samma idag som gårdagens träning. Skänkelvikning barbacka. 

Tränar upp min balans samt att jag kommer åt och känner henne bättre. På volten såklart. Var riktigt roligt faktiskt för Jökla förstår inte riktigt vad ja vill även fast jag är övertydlig och visar vägen. Blir hon helt virrig stannar hon och trampar undee sig och viftar med huvudet. Hon kan säkert lära sig piaff lätt. Ver inte vad hon gjorde under sig på plats men trav/tölt eller något. Saaakta framåt gick de då x) 
Så fort hon tog två steg rätt blev de belöning. Samma idag men nu kunde jag nöta på ordentligt. Provade att trava men blev pass. Bryter av så fort de blir fel, försöker jobba henne rund. På slutet av passet släppte jag tyglarna hellånga, tog ett grepp i manen och smackade med rösten. Inga skänklar alls och hon satte galopp jättefint, hon fick bryta av när hon kände för det. Så duktig! Ska bli jättekul att fortsätta. 
Juste, idag, de första jag gör är att gå in i sadelkammaren o när jag kom ut så står de en jätteglad liten svart hund och hälsar på mig. Men ingen i närheten haha. De är nog den gladaste hunden jag träffat. Hon ville isf att jag skulle följa eftee henne. Sprang fram, stanna o tittade "kommer du" jaja jag gick efter och tillslut "hemma" så träffar jag hundägaren :) pratade lite stunt och samvete innan jag red Jöken 😊
När jag hämtade maten hade hon trasslat in sig förvånat 😂

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: