bakkus.blogg.se

2017-01-15
19:13:19

Jökla bökig

Nää okej så bökig är hon inte som i rubriken..
Fredagen den 13 ..ooo illa..nädå då provred jag Jökladis för första gången. Henne kommer jag bli medryttare på och jag känner mig riktigt säker på det. Det är Bakkus familjs näst senaste tillskott, la ju upp bilder långt tidigare på henne när de stod på Näsets gård. Nu har de flyttat till Wedan :) supermysigt! Jag som ska ha koll själv hehe. De allra senaste tillskottet är Sindri, sjukt fin men inte sett han irl då han är på klinik :(
I alla fall, det var svinkallt o de flesta som känner mig är jag är väldigt frusen person som fryser jättelätt.
Jöklan går på lösdrift, jätteskönt. Hon är en cool häst, då menar jag cool för hon är lite tuff. Inte dum men som familjen sa, ADHD häst x) Red på volten, Mattis var med. Det allra första Jökla gör är att springa runt i alla möjliga gångartter och bara springer, springer o springer. De jag gör är att styra henne, lite överskottsenergi som få släppas loss. Var inte alls obehagligt, tvärtom, bara åkte med. Gör inget dumt. Mindre volter blev det. Testade henne i skitt o där var hon fin, provade trav som inte var lika lätt för henne. 5-gångare men jag ska nog hitta knepet på henne så smång om :) Hon föll lätt in i grisepass efter 10 travsteg. Sen blev de nån tjotafläng av galopp/tölt ish så där avslutade vi typ. Släppte henne lös på volten så hon fick springa av sig. Knäppte lite bilder i mörktet men nya objektivet. Det är alltid svårt att fota rörliga saker(djur) i mörker. Några bra bilder blev det och ni ser ju hur brusigare det blir ju mer mörker det blir =)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: