bakkus.blogg.se

2017-03-15
21:08:21

Kondis!

Red ihop med Martina. Blev väll två timmar ut igen. Men denna gång red ja barbacka 👏🏻 jag studerade mest när hon försökte få till tölt. De ÄR svårt på passgångna hästar. Tog ju mig tre år innan jag hittade knapparna till tölt på Bakkebus. 

Jökla skötte sig finfint, pumpade på i Heppinns takt. Om Jökla är snabb i skritt, tänk då Heppinn som hamnar 50m framför en på 10sek hehe..
Var vid ett hus som en stor gul labrador/retriver aktig hund sprang fram skällandes och skrämde jökladis. Hon hoppade åt sidan men gick framåt igen. Tycker hundägaren kan ha pli på jycken även fast de är inom deras mark så skäller den högt som satan. Störande. På slutet drog vi en galopp i en backe. Jag tänkte "nu kommer Jökla passa upp" men nä, när Heppinn bralla iväg så brallade hon på å de gick i en faslig fart 😂 sken-fart haha men hon var såå glad. Energin finns, lurar bakom all vinterpäls. Seriöst, när man bortar henne är det direkt att använda skrapan för hon fäller brutalt 🙄🐎

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: