bakkus.blogg.se

2014-07-26
09:06:00

25 Juli 2014

Jag tror min mamma tycker det är roligt att följa med till stallet :) Hon sms:ade mig i veckan och frågade om hon kunde följa med igen och de klart hon får! Nu var det ju så stekande hett väder på över 30 grader så vi tog det såklart lugnt jag och Momento. Mycket skritt och lite trav bara.
Mamma fick agera fotograf, var lite roligt för förut har hon inte gillat att fota så mycket då hon hellre vill se mig rida än att fokusera med en klumpig apparat. Nu gillade hon det däremot, drog med  nikken (min systemkamera) men bara med lilla objektivet 18-55mm men ändå, de gick bra. Jag hade bestämt mig att rida med kortbyxor och linne och barbacka på det hehe. Det var jättemysigt, dock var det endel bromsar ute som satte sig på mina ben men den västa bromsen av alla satte sig på Momento mitt under ridningen. Den var stor, ca 3-4 cm och 1cm bred, randig som en geting och mitt på hans rumpa. Dit nådde han inte, men han försökte bita och mitt ben var ivägen. Lyfte upp mitt ben och han försökte verkligen nå dit bak. Jag vände mig om och såg den skräck-stora besten. Tog såklart och smällde bort den. Tror ni inte att den surra runt och leta nytt ställe. Fysatan!! Travade iväg till andra sidan volten.
 
För övrigt skötte sig Momento sig bra, jobbade som sagt i skritt och sen i trav, istället för skänklarna smackade jag på som aldrig förr, han lyssnade och börja jogga :) Jag försökte sitta med hälarna ner utan att komma under magen, ni vet när man rider barbacka så blir benen dubbelt så långa hehe. Fick en fin stolsits heh men men.
 
Jag har gått ner sjukt mycket i vikt på senaste tiden, och såg nu på bilderna hur smal jag blivit. Inga bröst eller rumpa kvar, märks speciellt på mina bröst. Helt platta :( Gått ner någon kup-form då ingen bh passar längre.. sport-bh är de enda som funkar typ. Jag försöker inte banta heller, kosten på mig varierar. Ställde mig på vågen och då stod den på 56.6kg. Har vägt som mest 75kg.. Så ja, nästan 20kg viktnedgång. Äter massa onyttigt, godis, chips o cola. Men jaja nog om det. Kan ta lite av Momentos hull hehe :)
 
Nu kommer en bildbomb från dagens ritt, ignorera min sits, den är kass!
Söta kompisarna, arabfölet och shettisen
Momento och hans bästis (inte jag då)
Man kan göra flera saker samtidigt :)
Han älskar att tugga på bettet, dröjde extra länge med att ge de till honom o då började han gäspa :)
Taktik snack
Han kunde lika gärna ta spöt och läxa mig istället.
Kortbyxorna blev ju lagom skitiga och fick ligga på tork. Jag vandrade runt i trosor i stallet..
Fick han sin efterlängtade mat, mamma tar bildbevis :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: