bakkus.blogg.se

2015-08-31
09:35:11

En bättre uteritt

Först måste jag säga att jag vet jag varit frånvarande. Slängde in ett inlägg för ett tag sen, hade hästabstinens och behövde en häst-vän. De andra är något väldigt privat men ändå inte, ibland syns det på mig, ibland inte. Jag mår dåligt. Inte dåligt att jag vill kräkas eller så utan Jag mår dåligt. Vill inte gå till läkare, bortskastat. Kan tycka att jag klarar mig ändå - tror att depression och liknande bara sitter i huvudet. Nått hitte-på skit typ. Och jag vill absolut inte att ni ska tycka synd om mig för jag mår inte bättre av det. Jag ville bara meddela detta. Jag mår som allra bäst i stallet bland vänner och ibland ensam.
 
Hade Willmar nu på söndagen. Alla mina vänner var upptagna och jag är den som föredrar sällskap. Min plan var skritta på banan bara och jobba mjukgörande. Lugnt för mig och så vet jag inte vilket humör herr W är på.
Emelie var som räddaren i nöden, hon hämtade mig 10.30 for direkt till loppisen som låg i stallet under Bakkus. Träffade på stallägaren där som jag alltid red ikapp på vägarna på måndagarna med Bakkus :) Det var rätt lensat med vissa saker köptes av gänget. Fler och fler från stallet dök upp.
Väl i stallet kom grabbarna, de skulle fixa jag-vet-inte-vad grejer. Jag och Emelie red ut, hon hade ldrig ridit Ekebyslingan innan så vi red halva. På dit vägen skötte sig Willmar mycket bättre än vad han brukar. Han norpade inte käk från så många träd men o andra sidan ville han ha koll på Blida med. I galopp backen så satte Blida trav, W ville skritta men kom fram i trav. Mjuk, lugn trav med lätta halvhalter. De var nog de som var grejen, bytte till de tvådelade bettet, red med glapptygel och jag tror han kände av halvhalterna mycket bättre. En kort mjuk galopp i höjd med Blida när hon töltade.
Vi vände när vi såg Ekeby gård men då skulle W knöla. Gå in på en äng och vända 2 varv. Blida kommer ikapp i skritt och då satte herr W galopp. En jobbig spring galopp på 50m som ett sken snabbt hem till maten. Då var han jobbig! Emelie förstod då hur jag menade att han kunde ha väldigt bråttom hem. Väl i skritt drog han efter varenda gren som stack ut. Trampade bra under sig i skritten.
Väl tillbaka fick han mat och gå ut i hagen, förstår inte att han kan vara så hungrig!? Jag släpades efter när han skulle norpa gräs överallt. In gick de jättebra. Fikade lite med stallgänget, hjälpte Emelie och fylla på vatten i hagarna. En lång men bra dag, var jätteskönt att vara i stallet.
Herr Willmar lyssnar på prassel från Tuddes box.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: