bakkus.blogg.se

2015-05-17
10:28:00

Häst- och hundvakt

Nu har jag inte bloggat på ett tag men de betyder inte att jag inte har gjort något. Jag är helt mör och har träningsverk i kroppen.
I torsdags var det röd dag, vi lovade ut oss att bygga om garagetaket. De gick som smör förutom när regnet dundrade ner vissa stunder, och massa fisor i händerna. Årets första riktiga grillning blev av mums!

(Så här såg det ut, hann göra klart hela taket med plankorna)
Både i fredags och i lördags var jag hästvakt åt Stardust. De är verkligen en häst jag tycker om. Hon är så otroligt snäll och lyhörd och på de är hon ung.
I fredags kom jag vid 16-tiden, red på banan och tänkte att jag skulle träna öppna och slutor samt lite skänkelvikning. Det var längesen jag gjorde öppnor och slutor men Dustan var superlyhörd och gjorde allt jag bad om. Kom fram i trav efter 20 min arbetsskritt, men jag orkade inte i 5 min. Kämpade på som bara den med mig själv men min kondis var ingen vidare. Provade att sitta i traven men då spänner jag mig mer och blir mer utmattad. Tog ett galoppvarv på båda hållen och avslutade med längande tyglar och skänkelvikning.
I lördags skulle det vara stallmöte tydligen så jag åkte dit på morgonen, var helt mör i kroppen. Släppte ut henne med de andra och packade allt hö + extra med mat och mockning så det finns.
Gillar henne verkligen mycket synd bara att jag inte orkade rida mer.


Det bästa var när jag kom i fredags och skulle hämta in Dustan så kom hon till mig och var jätteglad, ville mysa och klia. Att jag som hon inte känner så bra är så intressant :)
När hon fick sin lunch band jag upp henne ute så jag kunde ta in sadeln och tränset, tror ni inte när hon ätit upp har tagit av sig grimman och står helt lös på stallplan haha. Jag är inte ett dugg orolig att hon skulle springa iväg just för att Kvarntäppan är hennes hem, där hon är uppvuxen och känner de väl.

Såhär såg de ut igår morse, katten i knät och myser, hästarna ute och vilar :)
Efter det drog jag till Sorunda och gick ut med hunden, min killes syster och hennes bebis kom över så satt lite barnvakt vissa stunder. Barnet är en riktig mammagris nu så 5 min max kan man ha henne sen blir hon flyförbannad haha.
Djuren samlade i köket för lek
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: