bakkus.blogg.se

2017-03-31
20:21:54

Stopp

Red ihop med sällskap. 

Blev bara skritt men jag kan inte sätta fingret på vad det var med Jökladis. Hon blev rädd för allt nästan och ville gå egna vägar. Jag red barbacka men lär inte göra om det igen förrän i sommar i så fall. 
På hemvägen så stannade hon till, bara sådär och ville inte gå framåt. La på spöt o skänklar o allt jag kom på men nej, så vi stod där i fem min sen gick det fram. Hon ville vända tillbaka. Donnow why när hon vet vart maten finns.. när hon stannade igen styrde jag med tyglarna bara så gick hon dit för att vända men så rättade jag till med andra för att visa denna väg tar vi. Då tog de stopp igen. Hellångatyglar. Men neeeej. 
När hon insåg att vi var hemma då gick hon på. 
Tog en prommenad med henne en bit då en hund skällde men inte syndes. Tänkte om den var lös blir hon skiträdd så jag hoppade av o ledde en bit ocj sen upp igen. 
Är det för att vildsvinen födee sina kultar nu?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: