bakkus.blogg.se

2014-11-22
22:36:00

Snabb hälsning

Vet inte hur jag på bästa sätt ska beskriva min lycka. Jag har svårt att vara just lycklig , glad absolut men de där lilla ruset som nästan ger fjärilar i magen på nytt..
Jag hade bestämt att åka förbi Ågesta där min bästa vän, drömhäst och gamla jobb finns. Jag såklart fler bra vänner där och de är lite hemma på ågesta fast jag inte är där ofta.
Jag har saknar Vera något otroligt mycket så det gjort ont på riktigt. Dagdrömde här om dan att Vera fick en permanent skada så hon blev triangelmärkt och kunde inte gå verksamheten längre och skulle antingen avlivas eller säljas. En tjej köpte henne för en skitsumma och klart jag ville ha henne men hade inte råd. Den tjejen som köpte Veri hälsade jag på och beslöt att ta en avkomma. Vi valde gemensamt ut en kwpn hingst för att hålla renrasen kvar och fölet blev svettfux med lyckta som Lotto, höga strumpor fram o bak o så ett sto såklart. Tjejen bestämde sig att fölet var min men fick vara kvar på gården alltså både Vera o fölis fick jag vara med hur mkt jag ville. Var såå lycklig!!
Men iaf började med att kasta upp porten till storhästarna o ser Hanna framför mig haha och älskade Uvronica(vera) breved mig glad mumsande på sitt hö. Kunde bara stanna drygt en timma för skulle vidare till Vallentuna. SHRK träffade jag på o alla var glada o vi pratade om allt förutom en som ba sa hej..7 år jobbade jag med dom o allt jag fick var ett butter hej.. Aja bry sig resten av gänget hade saknat mig. Hjälpte en med Parma hihi. Sen hälsade jag på min stora kärlek, ahhh hjärtat smälter. Inget bråk, inga öronbakåt, inga hugg bara glad o nöjd Vera som låter mig ta överallt :)) Issa skulle tävla henne i parkadrilj som Frozen ;) sen var jag tvungen att gå .aldrig riktigt känt såhär för en häst förut. Caimona betydde mkt men jag ser mycket av mig själv i Vera. Hon är kaxig, hon är glad, hon är nöjd, hon är smart hon är så..känslofull. Vera är mitt allt innom hästvärlden o sen kommer Bakkus. Sen efter det har jag ärligt ingen aning.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: