bakkus.blogg.se

2015-05-25
11:07:00

Tre höjdpunkter på en dag!

Detta blir ett mobilt inlägg för jag har bilder både i mobilen och i systemkameran men inte haft tid att koppla ihop det.
Lördagen började med att tidigt åka ut till Willmar med Sanna. Jag har varit sjuk under veckan, riktigt jobbigt men är på bättringsvägen, bara lite täpp i näsan :) men iaf W går på bete, jättemycket grönt fint gräs. Vi bestämde att bada honom, tog en timme nästan att få han ren, schampo och balsam i man o svans :) lufttorka o och sedan på med vagnen. Perfekt lugn start för mig vad gäller hästar och med W :) körde en längre runda över vägen. Jättemysig, träffade några från Bakkus stall på vägen. Sanna hade sin systemkamera med sig, väntar ivrigt att få se lite bilder :)
Efter den låånga förmiddan i stallet med W ca 5 timmar så var det snabba ryck till nästa stall Ågesta :) det var ponnysläpp då, alla 30 ponnyn ska släppas på sommarbete. Issa var så snäll och hämtade mig i haninge  skjutsade snabbt över hem till vendelsö där jag hämta min kamera och ut till Ågesta. Var annars väldigt tight om tid för mig. Bilder på de får ni se när jag sitter vid dator :)
Men efter släppet tror jag ågesta stängt men jag bara måste träffa Vera. Min absoluta älskade drömhäst. Mitt hjärta smälter när jag tänker på henne. Smet in i stallet med Maya och gick in till Vera. Lugn och snäll var hon, hälsade som jag alltid gör med henne och myste liten stund. Hon är endå ett sto och kan ha riktiga bitch dagar men mig har hon aldrig bråkat med <3
Hon har tydligen förändrats i ridningen mycket. Kommer ihåg på min tid när jag red kvar på Ågesta, då älskade Vera (på hennes bättre dagar) att jobba. Hon jobbade med hela kroppen och halsen såg man rund som en båge med luftiga steg. Jag har någon bild på oss från då, men nu är hon svår, hon kröker bara till vid huvudet/öronen och tippar ner de så bogen, mulen och öronen är spetsarna på en treangel. Hon fuskformar sig, fular. Jag kände över ryggen och tyckte mig ana att hon tappat muskler vid manken speciellt. Tar man i med tyglarna så de inte är glapp kör hon upp huvudet, man måste rida med glapptygel vad jag fick höra och att hon är hård i höger som hon alltid varit i alla år.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: